Porady
Poradniki
Jesteś "zielony" w JA2? Jeśli tak zapraszam do poradnika autorstwa Master'a!
A tutaj coś na początek pobytu w Arulco (Master'a).
Oto parę porad wyczesanego_irokeZa.
Garść porad neo nt. min. walki w nocy.
Poranika (by neo) ciąg dalszy.
Opis broni (neo). { nowe }
Tekst Grzeslawa dla nowicjuszy.
Przepis na najemnika w IMP.
Porady
Questy
Zdolności
Łączenie przedmiotów
Umiejętności specjalne
Kiedy jesteś w pobliżu czołgu, nie może on strzelać do Ciebie. Teraz spróbuj ukraść broń z czołgu!. Może to zająć chwilę, ale po jakimś czasie uda Ci się ukraść działo!
Jeżeli wlaczysz z czołagami możesz wydosać FN MINIMI z czołgu. Musisz wziąść dobrego mechanika (Trevor), umieścić go po lewej lub prawej stronie czołgu i leżąc na ziemi naciśnij "koniec tury". Teraz wybierz "examine" i kliknij na czołgu. {sory ale nie mam pojęcia co oznacza "examine", tj która to funkcja w polskiej wersji gry:((}
Idź do więzienia w N7. Idź do celi, i podłuż tak dużo min, bomb, TNT, C1 itp. obok głównego wejścia ile tylko możesz załatwić. Teraz opuść sektor i poddaj się pierwszym lepszym napotkanym przeciwnikom. Zostaniesz złapany i przeniesiony do więzienia w N7. Po przesłuchaniu, Deidranna zignoruje Cię i wyjdzie, tyle, że przy drzwiach wejdzie na minę, ona wybuchnie i zdetonuje całe to gówno które podłożyłeś. I Deidranna caput!
Kiedy leżysz na dachu, powyżej okna, zejdź na dół, i bardzo szybko każ najemnikowi wejść do budynku (kliknij przemieścił się obok okna ale w budnyku), ZANIM całkiem zejdzie z dachu!
W sektorze L10 możesz kupić hummera + darmowe tankowania za 10000 $
Hamousa i jego ciężarówkę w pierwszym tygodniu gry można znaleźć w okolicach Chitzeny
Pogróź Armandowi (Balime) a da Ci on 10800 $
Niech Shank pogada z Jakem z Estoni, będziesz mógł kupić u niego paliwo.
W Orcie na powierzchni daj Walterowi 20000$ niech otworzy drzwi (potem go zabij i weź kasę:)).
W piwnicach Orty pogróź trzy razy Ernestowi a otworzy on drzwi do pomieszczenia z nieużywznymi karabinami rakietowymi.
W barach w Cambrii, Drassen, Grumm, San Mona możesz spotkać Carmen'a. Zleci Ci on znalezienie, zabicie i ucięcie głów sześciu terrorystom. 10000$ od sztuki za głowę. Aptekarz NA PEWNO prowadzi bar w Grumm a Slay to facet na wózku. Tiffanego można bardzo często spotkać w G2 Grumm.
Joyego znajdziesz w opuszczonej kopalni w San Mona.
Strzel w Joyego przy jago matce, dostanie zawału!
W trybie S-F należy znaleźć Gabby'ego, sprzedaje on miksturę która powoduje, że potwory cię nie wyczują (a one mają tylko węch).
Pręt(aluminiowy) połączony ze sprężyną dołączony do broni spowoduje, że koszty strzału i serii są o jeden punkt akcji mniejsze.
W Drassen, obok fabryki Dorren znajdują się ukryte w skrzyniach koszulki z napisem "Love Deidranna", mając taki na najemniku nie jest on atakowany tylko brany do niewoli.
Połóż na drodze kulki, osoba która po nich przejdzie wywróci się.
PODOBNO, jeżeli dasz Skipperowi (Estoni) gazetę porno, da Ci on klucz do laboratorium w Orcie
Oto w jaki sposób można sobie uczciwie bez kodów i bez długotrwałej praktyki wywindować zdolności (poziom easy):
Zn. mat. wybuchowych - W Cambrii, w sektorze z uniwersytetem (F9) znajduje się mina. Należy ją podnieść, umieścić na ziemi (+1 pkt.), podnieść i rozbroić, podłożyć... itd. Można sobie wyrobić nawet 50 pkt.
Zwinność - W początkowych potyczkach, gdy jeszcze walczymy z cieniasami należy przechadzać się za nimi (oczywiście w trybie skradania). Najlepiej by było gdyby oni kogoś widzieli (schowanego lub niech pokazuje się co pare tur). Można zarobić coś +/- 15 pkt.
Wiedza medyczna i Zręczność - Można leczyć ranne oddziały samoobrony.
Inteligencja - Należy rozbrajać ładunki C4.
C1 i RDX = C4
RDX i TNT = HMX
Lameboy + Drut miedziany = Wyświtlacz
Słoik z kamieniem przyłączone do drzwi = Alarm
Puszka z sznurkiem przy drzwiach = Alarm
TNT, Zegarek Platynowy i taśma = TNT z "detonatorem"
Lampa rentgenowska and Wibropack and Guma do żucia = Xray device
Xray device and Wyświtlacz = Detaktor rentgenowski (Wymaga jeszcze baterii)
Sprężyna i pręt przyłączone do bronii = strzał tańszy o 1PA
Stalowa rurka, taśma i klej przyłączone do bronii = dłuższa lufa (zwiększony zasięg)
Galaretka z królowej potworów i dowolny pancerz = Mocniejszy pancerz
Płytka ceramiczna i dowolna kamizelka = Mocniejsza kamizelka
Składnik 18 i dowolny pancerz = Mocniejszy pancerz
BROŃ AUTOMATYCZNA - podnosi celność strzałów przy strzelaniu seriami
BROŃ BIAŁA - podnosi sprawność posługiwania się nożami i maczetami
BROŃ CIĘŻKA - zwiększa celność i skuteczność ataku przy wykorzystaniu broni ciężkiej (np. moździerze, LAW); dodatkowo obniża liczbę Punktów Akcji potrzebnych do oddania strzału
ELEKTRONIKA - pozwala na naprawę sprzętu elektronicznego (w tym także Robota), oraz ułatwia otwieranie drzwi zaopatrzonych w zamek elektroniczny
KAMUFLAŻ - postać przez cały czas jest pomalowana w barwy ochronne, co utrudnia dostrzeżenie jej przez wrogich żołnierzy
NOCNE OPERACJE - zwiększa zasięg wzroku podczas walki w nocy
OBURĘCZNOŚĆ - podnosi sprawność w posługiwaniu się dwoma pistoletami jednocześnie
OTWIERANIE ZAMKÓW - ułatwia otwieranie drzwi za pomocą wytrychów
RZUCANIE - szczególnie przydatne do rzucania nożami i granatami
SKRADANIE SIĘ - podnosi umiejętność podkradania się do wroga
SNAJPER - podnosi umiejętność trafiania przeciwnika w głowę
SZKOLENIE - większe możliwość nauczania innych najemników, oraz trenowania samoobrony
SZTUKI WALKI - bardzo pomaga najemnikowi w walce wręcz
WALKA WRĘCZ - silniejsze ciosy